kolanaJeśli chcesz by stawy miały dobra formę to pamiętaj, że lubią ruch, zatem regularne ćwiczenia pozwolą je zachować w dobrej formie.

Jeśli an co dzień ruszasz się mało to największa cenę za to płacą stawy. Pojawia się ból, sztywność i opuchlizna są to najczęstsze objawy zwyrodnienia powstającego na skutek siedzącego trybu życia. Stawy, gdy są w jednej pozycji to nadmiernie się zużywają i zmieniają. W ten sposób wpadamy w zamknięte, koło, aby temu zapobiec musimy poświęcić na ćwiczenia zaledwie kwadrans dziennie. Ale dla naszych stawów bardzo ważna jest też dieta. W pokarmie znajdują się naturalne substancje, które budują kości i stawy. Niektóre produkty, zatem wpływają korzystnie na stawy, zapobiegają stanom zapalnym i bólom. W naszej diecie muszą znajdować się zboża niezbędne do produkcji mazi stawowej, dlatego jedz produkty pełnoziarniste, otręby oraz brązowy ryż. Jedz też ryby, staraj się wybierać te tłuste jak halibut, makrela czy śledź. Znajduje się w nich dużo kwasów tłuszczowych omega-3, które wpływają pozytywnie na ruchomość stawów. Na stawy kolanowe wpływają dobrze zwykłe przysiady, można robić je przy krześle, jeśli masz z nimi problemy. Pamiętaj by powoli zginać nogi w kolanach, stopy trzymaj na szerokość bioder, pilnuj też by Kolna pozostawały w jednym miejscu.